söndag 4 april 2010

Kul och skoj! (Geez, jag skriver inte så ofta - minst sagt!)

Före ni börjar gorma på mig - ursäkta mig för att jag inte skriver så ofta och ursäkta för min occasional swenglish.

Gissa vad?

Gissa???

Nej, tänkte väl det.


KUL:

Jag har köpt ett rött DSi - för mina egna pengar!!! Jag köpte också DSspelet Pokémon SoulSilver version, som kommer med en stegräknare som även hjälper mig i spelet. Snacka om att ha en morot för att ta promenader lite då och då!

Här kommer det snart att läggas upp en video (förhoppningsvis) där jag visar alla peripherals. Eller inte.

SKOJ:

Den andra nyheten är att jag ska åka till London med min mamma Ansa! Hon ska visa hur man reser på "hennes sätt", alltså "slöreser". Det innebär att man bestämmer vad man sk göra allt eftersom och om något riktigt coolt visar sig tar man den chansen.

Min pappa Martin däremot, han "effektivitetsreser". Det innebär att man planerar ALLTING i förväg, vart man ska åka, var man ska äta, etc.

Mammas sätt verkar mycket bättre.

GEEZ:



Meh! Vad hade ni förväntat er!?

2 kommentarer:

  1. Ber att få opponera mig mot beskrivningen av mina resvanor. Jag reser i själva verket med samma metod som din mor. Skillnaden är bara att jag, när jag väl är på plats, är mycket mindre villig att slösa tid på tråkiga saker som roar elvaåringar. (-;

    /Fadren

    SvaraRadera
  2. Ha ha din mammas sätt är samma som mitt när det gäller att resa. :-)
    Min man var precis som din pappa när vi träffades....allt skulle planeras. Men nu har han gett upp. Reser precis på samma sätt som jag.

    Sköt om er nu och ha massor av skoj i London!

    // Lisbeth på Tankevågor

    SvaraRadera